lunes, 11 de enero de 2016

Anarquisme climàtic

Estrany desembre després d'un any de calors.
Ens ha constrenyit prop del Piri, a l'aguait d'una iso-zero embogida, excessivament benevolent, cercant l'impossible filet de gel que no s'acaba de formar.

Ja no dubto del canvi climàtic.
Toca adaptar-se, fruir-ne. Qui sap si veurem bikinis a l'hivern


Mentrestant el nostre peregrinatge ens ha dut pels confins septentrionals del nostre petit país, a la frontera de la vall d'Aran.


Racons tranquils però amenaçats pel fantasme de les regulacions artificioses.



Mai han patit excessos de visites.
Tampoc se'n preveuen, quan analitzes el tipus d'escalada exigent i minoritària que s'hi practica.
Racons propers al meu estimat Montrebei, vençut i sotmés al (eco)turisme de consum, civilitzat amb cables, passarel.les, camins, ponts, i restriccions que fan pudor de correcció política.


Com el canvi climàtic, l'excés de regulació s'ensuma inevitable, pren cos (massa) ràpidament i ens furta espais de llibertat.



Cainites.
Els escaladors a vegades som cainites.
Discutim per futileses.

Els creients més devots i fervorosos de qualsevol religió sempre han manifestat més odi i intransigència per l'heretgia propera, per les petites desviacions de la "veritable" fe, que pels enemics reals i aliens als qui combatien.

Forma part de la naturalesa humana: ens barallem més per si cal, sobra o falta una xapa, que per conservar el nostre espai de llibertat amenaçat.

Arribarà el dia en que nosaltres mateixos actuem de martell contra els companys de passió.
Dividits entre tradicionalistes, esportius, artificieros, tapieros o totxeros.
Temo les denúncies del nostre col.lectiu contra el nostre propi col.lectiu.
Temo aquesta corrent de fons que ens arrastra cap a la normalització, la regulació i la (i)legalització de les activitats dins la muntanya.


Mai havia estat anarquista.
Potser el clima -polític i social- ens hi farà tornar,
tret que defensem aferrissadament els raconets que encara ens pertanyen.

5 comentarios:

Anónimo dijo...

Evolucionamos, cambiamos, mejoramos?, pasan los años acumulamos experiencia y normalmente perdemos inocencia y aumentamos nuestro nivel de intransigencia, no nos vale todo, no nos gusta todo, no nos gustan todos.

Como un día me tildaron soy incoherente y voy a peor.

Siempre he pensado que la democracia es un buen invento para resolver las disputas de los hombres, mejor dicho siempre lo había creído, iluso...

Hay mucho voto barato, mucho voto ignorante, es muy fácil manipular la información, simplificar y con unas cuantas proclamas simplistas convencer a muchos a muchísimos.

No creo en la tiranía, la anarquía es muy peligrosa, pero cuando hay tanta ignorancia la democracia, la regulación asustan.

Si algo ha funcionado bien en muchos lugares de nuestra península es la autoregulación basado en el silencio mediático, en el respeto a lo que hicieron nuestros predecesores y en entender la escalada, el alpinismo como algo íntimo, profundo por encima de mejores y peores sin pretender ganar a nadie ni querer ser más que un usuario temporal de unos espacios naturales que deberían parecerse a lo que encontramos cuando llegamos.

Muy contradictorio.

Mi conclusión: no menear el árbol, no hacer ruido para intentar que la regulación de los espacios no se convierta elemento de discusión, mientras no se toque mucho el tema, los lobos no olerán la pieza, disfrutar de lo que tenemos y respetar si te respetan. Y sobre todo seguir soñando con cual es la siguiente ruta que quiero escalar, o el paso que quiero resolver o la cima que quiero alcanzar y siempre en buena compañia.

Salud desde Zaragoza

Anónimo dijo...

albert y Mañico, muy buenas!!
Me veo reflejado, y recuerdo las críticas que me hacen al expresar estas mismas opiniones: pesimista, carcamal....!!!!!

unai

albertganxets dijo...

cuarentones...casi cincuentones
nada nuevo bajo el sol

edu dijo...

Siempre nos quedará el FURTIVISMO...me encanta...saludos

miquelmas dijo...

Bon post!